środa, 3 kwietnia 2013

Alaska!



Alaaaaska!
Dzisiaj z powodu sprawdzianu z historii musiałem uczyć się o Stanach Zjednoczonych. Przed tym przeczytałem o tej pięknej w przyrodę części Ameryki i dowiedziałem się kilka rzeczy. Najważniejszą rzeczą jest, że Alaska została sprzedana USA przez Rosję podczas ich największego rozwoju. Kosztowała 7 mln 200 tys. $ w obecnej walucie. Dla porównania koszt Central Parku w Nowym Yorku wybudowanym w tych samych latach był dwukrotnie większy. Obszar Alaski wynosi około 1mln 720 km kwadratowych. Jest to 1/5 obszaru całych Stanów.  Na Alasce wydobywa się głównie złoto. Z Rosją dzieli ją cieśnina Beringa. Najwyższą górą jest McKinley- 6194 m. n.p.m. Pierwszym (chyba tak to się nazywa) gubernatorem był Włodzimierz Krzyżanowski.
To tyle z ciekawostek na dzisiaj, może ktoś przeczyta i coś się przy tym nauczy :D

2 komentarze:

  1. W następnym proszę specjalnie dla mnie ciekawostki na temat Italii. xD
    A tak bardziej na serio to podoba mi się pomysł na bloga. W sumie chyba się jeszcze z takim nie spotkałam. Stawiamy na oryginalność, co? Ale to na plus, na plus.

    Zgadnij, kto. ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, trzeba jakoś wyjść poza szarość internetu co nie? ;)Ale oczywiście, specjalnie dla ciebie znajdzie się coś na temat stolicy spaghetti :D

      Usuń